شبکه های اجتماعی

استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام

استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کاربرد بسزایی دارند که از این بین دو کاربرد مشخص و مهم هستند که درصورت به کارگیری این دو مورد نیاز به مابقی نمی باشد .هشتگ پیش  از هر چیزی به بازدید کننده عکس شما توضیح می دهد که شما به چه هدف و انگیزه ای مطلب خود را منتشر کرده اید .  کاربرد دوم  کمک به اینستاگرام است تا محتوای پست شما را تشخیص دهد . این مسئله هم در پیشنهاد دادن پست در قسمت اکسپلور مهم است و هم باعث می‌شود کسانی که هشتگ مورد نظرتان را جستجو می‌کنند، پست شما را ببینند .

از هشتگ زیاد استفاده نکنید  

از هشتگ به صورت افراطی استفاده نکنید . استفاده ی افراطی  حس کاربران به نوشته را مختل می کند و خواندن متن را برای خوانندگان دشوار مینماید . ایراد دیگر آن است که نشان می دهد شما به صورت تهاجمی در تلاش برای توسعه صفحه خود هستید  که برای برند یک فرد و یا یک سازمان چندان مطلوب نمیباشد . سومین مشکل نیز این است که ممکن است اینستاگرام پست های شما را اسپم در نظر بگیرد و صفحه شما را اسپم کند . 

همه هشتگ ها را در کپشن قرار ندهید
برای انکه ظاهر پست شما تمیزتر شود می تواند هشتگ های خود را در کامنت قرار دهید . این نکته قابل ذکر است که استفاده از هشتگ در کامنت یا خود عکس تفاوت جدی با هم ندارد
 
 استراتژی هشتگ داشته باشید
از هر کلمه‌ای به عنوان هشتگ استفاده نکنید.
اگر بازدیدکنندگان احساس کنند پراکندگی محتوای شما زیاد است یا این‌طور به آن‌ها القا شود که شما به هر وسیله‌ای برای رشد متوسل می‌شوید، احتمال فالو کردن اکانتتان کاهش پیدا میکند. اگر خودتان را به تعداد مشخصی از هشتگ‌ها و یک دسته‌بندی مناسب محدود و مقید کنید، محتوای شما هم هم‌گرایی بیشتر و بهتری خواهد یافت و صفحه‌ی شما هویت خاص خود را پیدا خواهد کرد. معمولاً از سه دسته هشتگ برای پست‌های اینستاگرام (و سایر شبکه های اجتماعی) استفاده می‌شود:

هشتگ برند روی تمام پست‌های شما ثبت می‌شود و برند شخصی شما یا کسب و کار شماست.

 هشتگ کمپین در مدت‌های کوتاه و مشخص، به خاطر یک مسابقه یا رویداد طراحی و پیشنهاد و استفاده می‌شوند. گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگِ پروژه می‌گویند. چون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.
 هشتگ توضیح با هدف طبقه‌بندی موضوعی یا انتقال بار احساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید
همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از هشتگ‌های مد نظر شما استفاده کرده‌اند.
هم‌چنین ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. 
وقتی یک هشتگ مشخص را جستجو میکنید، اینستاگرام  پیشنهادات دیگری نیز به شما میدهد. کمی وقت بگذارید و آن‌ها را هم بررسی کنید. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند.
هشتگ‌های نیچ (Niche) و ترند (Trend) را ترکیب کنید
بعضی کاربران اینستاگرام به اشتباه فکر می‌کنند که بهتر است همه‌ی هشتگ‌های آن‌ها ترند باشند. هشتگ‌هایی که صدها پست با آن‌ها تگ شده و در هر لحظه، چند نفر دیگر هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. 
هشتگ‌های ترند ممکن است در لحظه‌ی اولیه‌ی انتشار پست شما، مفید باشند و به بهتر دیده شدن آن کمک کنند. اما این را هم باید در خاطر داشته باشیم که عمر مفید آن‌ها کوتاه است.به همین علت، همواره توصیه می‌شود هشتگ‌های پرکاربرد را با هشتگ‌های خاص‌‌تر ترکیب کنید.